.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دخالتی خطرناک به بهانه یک تاریخ تولد خاص
متخصص اعصاب و روان از پدیده خطرناک دخالت مستقیم در روند تولد یک انسان به بهانه داشتن یک تاریخ تولد خاص و عوارض غیرقابل جبران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، دکتر رومینا حمزه پور متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه این روز‌ها با شکل جدیدی از رفتار‌های نمایشی و هیجانی در اجتماع مواجه هستیم، گفت: این رفتار‌ها تاکنون بصورت اقدامات افراطی در جراحی‌های زیبایی ترویج بیش اندازه فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی بوده ولی در حال حاضر با پدیده خطرناک تری به صورت دخالت مستقیم در روند تولد یک انسان به بهانه داشتن یک تاریخ تولد خاص مواجه هستیم.

 

او افزود: خصوصیات شخصیتی در این خانواده‌ها شامل توجه طلبی، تظاهر، عدم تحمل تنهایی، نیاز به کانون توجه بودن به هر شکلی، باعث این اقدامات افراطی و آسیب رسان می‌شود.

 

این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: ریشه‌های این رفتار‌ها عموما در روش‌های تربیتی دوره کودکی و عدم شکل گیری اعتماد به نفس، استقلال فردی و خلاقیت است.

 

دکتر حمزه پور گفت: محرومیت‌های عاطفی در دوران رشد و عدم توجه و محبت کافی و ایجاد انتظارات و توقعات بیش از اندازه از سوی والدین منجر به ایجاد حس نا امنی در کودک شده و این فرد در همه مراحل زندگی برای جبران این نقص دست به فعالیت‌ها و اقدامات نمایشی و هیجانی افراطی برای به دست آوردن تایید و توجه جامعه می‌زند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در کنار این موارد کم رنگ شدن ارزش‌ها و صفات اخلاقی و رواج فرهنگ فخرفروشی و رقابت بر سر مسائل ظاهری و فریبنده و از طرفی تشویق و حتی تقبیح بیش از اندازه این موارد در فضا‌های رسانه‌ای و مجازی در ادامه این رفتار‌ها موثر است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.